Debat

TV-gratisterne på TV 2

Koncentrat af lederen "TV-gratister" i Jyllands-Posten 26. januar 2003 om TV 2s reklame for egen betalingskanal.
Dette indlæg er alene udtryk for skribentens egen holdning. Alle indlæg hos Altinget skal overholde de presseetiske regler.
TV 2 HAR indført to former for reklameblokke, dels de autoriserede og nu også uautoriserede i form af de mangfoldige reklamer for betalingskanalen TV 2 Zulu.

Det har fået Radio- og TV-nævnet til at reagere, og i den kommende uge skal ledelsen på TV 2 forklare sig over for nævnet. Det bliver sandsynligvis en vanskelig opgave, idet seerne ved selvsyn har kunnet konstatere den strøm af reklamer, TV 2 bruger sendetiden på uden for de autoriserede reklameblokke.

Kulturminister Brian Mikkelsen har ellers været klar i mælet før lanceringen af betalingskanalen 1. januar: Vil Zulu-kanalen gøre opmærksom på sine programmer, skulle man købe reklamer hos TV 2.

Det er åbenlyst ikke sket. Vel har Zulu indslag i reklameblokkene, men hvordan ligger det med betalingen for de talrige reklameindslag i TV 2's programflader?

Når TV 2-ledelsen har forklaret sig, må politikerne vurdere svaret. I den diskussion kunne man passende inddrage spørgsmålet om, hvordan indkøb af programmer bogføres de to stationer imellem. (...)

Når TV 2-ledelsen har forklaret sig, må politikerne vurdere svaret. I den diskussion kunne man passende inddrage spørgsmålet om, hvordan indkøb af programmer bogføres de to stationer imellem.

Jyllands-Postens leder
Om TV 2s reklame for sig selv

Politik har aldrig været vigtigere

Få GRATIS nyheder fra Danmarks største politiske redaktion


0:000:00