TV-gratisterne på TV 2
Ingen forfatter
Ingen forfatter
Ingen forfatter
Det har fået Radio- og TV-nævnet til at reagere, og i den kommende uge skal ledelsen på TV 2 forklare sig over for nævnet. Det bliver sandsynligvis en vanskelig opgave, idet seerne ved selvsyn har kunnet konstatere den strøm af reklamer, TV 2 bruger sendetiden på uden for de autoriserede reklameblokke.
Kulturminister Brian Mikkelsen har ellers været klar i mælet før lanceringen af betalingskanalen 1. januar: Vil Zulu-kanalen gøre opmærksom på sine programmer, skulle man købe reklamer hos TV 2.
Det er åbenlyst ikke sket. Vel har Zulu indslag i reklameblokkene, men hvordan ligger det med betalingen for de talrige reklameindslag i TV 2's programflader?
Når TV 2-ledelsen har forklaret sig, må politikerne vurdere svaret. I den diskussion kunne man passende inddrage spørgsmålet om, hvordan indkøb af programmer bogføres de to stationer imellem. (...)
Når TV 2-ledelsen har forklaret sig, må politikerne vurdere svaret. I den diskussion kunne man passende inddrage spørgsmålet om, hvordan indkøb af programmer bogføres de to stationer imellem.
Jyllands-Postens leder
Om TV 2s reklame for sig selv