Der er ikke tale om et aggressivt træk og politikerne takker faktisk Boeing for at gøre det. Det er budskabet fra Boeing-topchef Tom Bell om den massive annoncekampagne om Super Hornet-flyet, som Boeing i dag har lanceret i aviser, radio og websites samt om få dage i busskure landet over.

“Vi mener ikke der er tale om et aggressivt træk. Vi har gjort meget for at sikre, at annoncerne ikke er aggressive. Vi mener ordene afspejler en virksomhed, der higer efter at tjene Danmark og det danske folk,” siger Tom Bell i et interview med nytkampfly.dk.

Han mener ikke Boeings kampagne vil give bagslag og provokere politikere, der kunne se det som utidig indblanding i den danske debat.

“Vi har talt med politikere hele vejen rundt i parlamentet. Og de takkede os alle sammen for at gøre det, da de finder det værdifuldt med information,” forklarer Tom Bell.

Boeing har aldrig før i kampflykonkurrencer i andre lande rullet en lignende annoncekampagne ud. Men Danmark er anderledes end de andre.

“Vi kender ikke noget andet land, der er så åbent og i så høj grad ønsker en offentlig debat om det her. Det her er vores bidrag til at starte debatten,” forklarer Tom Bell.

I annoncerne forklarer Boeing lidt om fordelene ved at vælge deres F-18 Super Hornet, som Danmarks nye kampfly. Naturligvis med vægt på Super Hornets stærke sider. Derfor har man udvalgt tre temaer:

– “Virker fra dag ét”
– Økonomisk forudsigeligt
– 10.000 danske arbejdspladser over de næste 20 år

Boeing IC4

Kampagnen kører i to uger og vurderes at koste Boeing omkring 10 mio. kroner. Den indeholder “alt undtagen tv-reklamer”.

Se alle printannoncerne her – og tænd for en kommerciel radiostation for at høre radiospots’ene.

image

Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive

2 Comments for this entry

  • Tom Petersen siger:

    Tja det er jo en form for “billig” modkøb, bh Tom.P på rejse- pitstop i Bavaria ( Eurofighternes oprindelses sted )

  • Tom Petersen siger:

    Super Hornet STADIG for gammel og ALT for tung, og gammeldags vedligeholdelseskrævendene.

    Vi skal IKKE have et hangarskibsbaseret fly.

    Og endvidere bruger Lockheed Martin BOEING faktisk den spot som AIRBUS / Eurifighter har brugt i 1½ ÅR.
    bh Tom i Østrig

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *