General Dynamics European Land Systems (GDELS) har valgt public affairs-firmaet Vespa Crabo til at assistere dem i konkurrencen om nye pansrede mandskabsvogne til det danske forsvar, hvor GDELS stiller med både hjulkøretøjet Piranha 5 og bæltekøretøjet ASCOD. Som vi var lidt inde på i sidste uge, da vi berettede om Eurofighters valg af Advice som hjælpere, så er Vespa Crabo blandt de garvede rotter inden for public affairs-arbejde for udenlandske forsvarsproducenter.

Med GDELS i stald kommer Vespa Crabo op på siden af Rud Pedersen i den fornemme klub af public affairs-firmaer som enten har arbejdet eller arbejder for deltagere i alle de tre store indkøbskonkurrencer i disse år. Vespa Crabo arbejdede således for AgustaWestland i konkurrencen om skibsbaserede helikoptere, mens Rud Pedersen arbejdede for Eurocopter. Vinderen, Sikorsky/Lockheed Martin og deres MH-60R Seahawk havde, parentes bemærket, ikke nogen lobbyist-hjælpere tilknyttet.

I kampflykonkurrencen plæderer Vespa Crabo’s Annette Juhler KJær og Mads Lindberg ihærdigt for Boeings F-18 Super Hornet som det rigtige valg for Danmark, mens Rud Pedersen taler svenske Gripens sag.

I PMV-konkurrencen har Vespa Crabo altså teamet op med GDELS, mens Rud Pedersen arbejder for BAE Systems, der stiller med CV90 Armadillo’en.

image

Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *